Strona poświęcona tematyce na zajęciach informatyki: Lekcje informatyki:tematy i ćwiczenia

Strona Koła Informatycznego:  Kliknij

Domowy Kodeks odpowiedzialnego używania mediów cyfrowych

  • Opublikowano: środa, 27, czerwiec 2018 21:39
  • Katarzyna Bartkowiak

 

W ramach akcji, o której można przeczytać więcej na http://domowykodeks.pl opracowaliśmy specjalną grafikę, która ustala pryncypia wspólnego tworzenia kodeksów. Zapraszamy do pobierania formularza kodeksu dostępnego na stronie http://domowykodeks.pl/wp-content/uploads/2018/02/Kodeks-1-1.pdf , jak również do gruntownego zapoznania się ze scenariuszem rozmowy rodzica z dzieckiem, który został zawieszony w specjalnej strefie dla rodziców: http://domowykodeks.pl/strefa-rodzicow/

Czytaj więcej: Domowy Kodeks odpowiedzialnego używania mediów cyfrowych

Dzień Bezpiecznego Internetu

6 lutego, jak co roku, na całym świecie obchodzony jest  DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. W 2018 DBI realizowany jest pod hasłem „Tworzymy kulturę szacunku w sieci.” Szacunek to pojęcie, które zawiera w sobie bardzo wiele treści. To istotna wartość, bez której nie zbudujemy kultury zrozumienia, zaufania i tolerancji. Brak poszanowania innych osób, ich prywatności czy odmiennych poglądów skutkuje niepokojącymi zjawiskami, które pojawiają się w internecie m.in. cyberprzemocą, hejtem, sekstingiem, ksenofobią.

Z okazji DBI zostaną przeprowadzone lekcje na temat szacunku i kultury w sieci. Zapraszamy również do holu budynku B, celem zapoznania z tablicą informacyjną dotyczącą zasad kultury w Internecie.

Czytaj więcej: Dzień Bezpiecznego Internetu

Innowacja pedagogiczna - pilotaż 2016/2017

Podczas zajęć informatycznych prowadzonych w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne uczniowie poznawali aplikacje do projektowania interaktywnych programów pomocnych w samodzielnym zdobywaniu wiedzy.

Taką aplikacją jest Scratch. Uczniowie tworzyli interaktywne testy i quizy. Stworzyli samodzielnie program do nauki i ćwiczenia tabliczki mnożenia, ćwiczenia w dodawaniu. Nasze dyskusje doprowadziły uczniów do wniosku, że mogą samodzielnie stworzyć dla siebie aplikacje wspomagające naukę każdego przedmiotu, począwszy od nauki słówek na zajęciach z języków do innych przedmiotów takich jak biologia, geografia, a nawet przedmiotów zawodowych.

W Scratchu uczniowie projektowali prezentacje interaktywne przedstawiające ich zawody. Nauka programowania postawiła przed uczniami nie lada wyzwanie. Wykonanie projektu wymagało od nich wielu umiejętności. Pracując nad projektem kształcili jednocześnie wiele umiejętności:

-planowanie i organizacja projektu
-zbieranie informacji i materiałów, a przede wszystkim selekcja wiadomości
-praca w grupie i podział ról tworzenie algorytmów
-samodzielne zdobywanie wiedzy.

Podczas zajęć uczniowie korzystali nie tylko z wiedzy nauczyciela, ale również z e-podreczników i "tutoriali" internetowych. Prowadzone zajęcia miały dobry wpływ na somoocenę uczniów. Nawet ci uczniowie, którzy jak dotąd nie wykazywali się dużą wiedzą z zakresu informatyki, chętnie pracowali i poznawali „nowości” informatyczne. Widać było, że takie zajęcia sprawiają im radość i budzą ich zainteresowanie.

Film1

Film2

Film3

Film4

Film5

Film6

Film7

 

Pobierz sprawozdanie z pilotażu dotyczacego innowacji pedagogicznej w programowaniu w roku szkolnym 2016/2017 

Podkategorie