Strona poświęcona tematyce na zajęciach informatyki: Lekcje informatyki:tematy i ćwiczenia

Strona Koła Informatycznego:  Kliknij

Dzień Bezpiecznego Internetu

6 lutego, jak co roku, na całym świecie obchodzony jest  DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. W 2018 DBI realizowany jest pod hasłem „Tworzymy kulturę szacunku w sieci.” Szacunek to pojęcie, które zawiera w sobie bardzo wiele treści. To istotna wartość, bez której nie zbudujemy kultury zrozumienia, zaufania i tolerancji. Brak poszanowania innych osób, ich prywatności czy odmiennych poglądów skutkuje niepokojącymi zjawiskami, które pojawiają się w internecie m.in. cyberprzemocą, hejtem, sekstingiem, ksenofobią.

Z okazji DBI zostaną przeprowadzone lekcje na temat szacunku i kultury w sieci. Zapraszamy również do holu budynku B, celem zapoznania z tablicą informacyjną dotyczącą zasad kultury w Internecie.

Czytaj więcej: Dzień Bezpiecznego Internetu

Innowacja pedagogiczna - pilotaż 2016/2017

Podczas zajęć informatycznych prowadzonych w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne uczniowie poznawali aplikacje do projektowania interaktywnych programów pomocnych w samodzielnym zdobywaniu wiedzy.

Taką aplikacją jest Scratch. Uczniowie tworzyli interaktywne testy i quizy. Stworzyli samodzielnie program do nauki i ćwiczenia tabliczki mnożenia, ćwiczenia w dodawaniu. Nasze dyskusje doprowadziły uczniów do wniosku, że mogą samodzielnie stworzyć dla siebie aplikacje wspomagające naukę każdego przedmiotu, począwszy od nauki słówek na zajęciach z języków do innych przedmiotów takich jak biologia, geografia, a nawet przedmiotów zawodowych.

W Scratchu uczniowie projektowali prezentacje interaktywne przedstawiające ich zawody. Nauka programowania postawiła przed uczniami nie lada wyzwanie. Wykonanie projektu wymagało od nich wielu umiejętności. Pracując nad projektem kształcili jednocześnie wiele umiejętności:

-planowanie i organizacja projektu
-zbieranie informacji i materiałów, a przede wszystkim selekcja wiadomości
-praca w grupie i podział ról tworzenie algorytmów
-samodzielne zdobywanie wiedzy.

Podczas zajęć uczniowie korzystali nie tylko z wiedzy nauczyciela, ale również z e-podreczników i "tutoriali" internetowych. Prowadzone zajęcia miały dobry wpływ na somoocenę uczniów. Nawet ci uczniowie, którzy jak dotąd nie wykazywali się dużą wiedzą z zakresu informatyki, chętnie pracowali i poznawali „nowości” informatyczne. Widać było, że takie zajęcia sprawiają im radość i budzą ich zainteresowanie.

Film1

Film2

Film3

Film4

Film5

Film6

Film7

 

Pobierz sprawozdanie z pilotażu dotyczacego innowacji pedagogicznej w programowaniu w roku szkolnym 2016/2017 

Ankiety - II etap badania

  • Opublikowano: czwartek, 19, kwiecień 2018 18:20
  • Katarzyna Bartkowiak

W ramach projektu Cyfrowobezpieczni, prosimy całą społeczność szkolną: nauczycieli, uczniów, i rodziców o wypełnienie ankiet, do których poniżej znajdują się odnośniki. 

Badanie jest w pełni anonimowe i ma charakter ogólnopolski. Wypełniający ankietę nie są identyfikowani ani na poziomie konkretnej osoby ani nawet na poziomie szkoły - będziemy w ankiecie prosić wyłącznie o określenie województwa. Celem badania jest określenie poziomu wiedzy i świadomości związanych z zagrożeniami dla uczniów w świecie cyfrowym na skalę całego kraju. 

Zwracamy uwagę, że ankieta jest w kilku wersjach - inny link jest dla rodziców, inny dla nauczycieli, a inny dla uczniów.

Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych: https://www.webankieta.pl/ankieta/240716/badania-kompetencji-wiedzy-i-postaw-zwiazanych-z-profilaktyka-e-zagrozen-uczniowie-szkoly-ponadigmnazjalna.html

Rodzice szkół ponadgimnazjalnych: https://www.webankieta.pl/ankieta/240738/badania-kompetencji-wiedzy-i-postaw-zwiazanych-z-profilaktyka-e-zagrozen-rodzice-ponadgimnazjalna.html

Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych: https://www.webankieta.pl/ankieta/240731/badania-kompetencji-wiedzy-i-postaw-zwiazanych-z-profilaktyka-e-zagrozen-nauczyciele-ponadgimnazjalna.html

Podkategorie