Zespół Szkół Nr 6 im. Mikołaja Reja w Szczecinie

ul.Gen.J.Sowińskiego 3 Szczecin; tel.:(91)4333504;(91)4489541; sekretariat@zs6.szczecin.pl

GOTUJEMY Z PASJĄ - KSZTAŁCIMY Z JAKOŚCIĄ - OBSŁUGUJEMY Z GRACJĄ - PIECZEMY Z MIŁOŚCIĄ

... A nie daj czasowi nigdy darmo upłynać, tak albo czytaj, albo się wżdy czego ucz, albo się czemu przypatruj, a rozeznawaj sobie, upatrując nadobnie, co lepsze, a co gorsze... (M.Rej)

Prezentacje uczniów o Scratch i Processing

Podczas zajęć informatycznych w ramach pilotażu we wdrożeniu edukacji formalnej w informatyce uczniowie utrwalali swoją wiedzą poprzez tworzenie prezentacji o poznanych językach programowania.

Przykładowe prezentacje:

Scratch

Processing

Innowacja pedagogiczna - pilotaż 2016/2017

Podczas zajęć informatycznych prowadzonych w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne uczniowie poznawali aplikacje do projektowania interaktywnych programów pomocnych w samodzielnym zdobywaniu wiedzy.

Taką aplikacją jest Scratch. Uczniowie tworzyli interaktywne testy i quizy. Stworzyli samodzielnie program do nauki i ćwiczenia tabliczki mnożenia, ćwiczenia w dodawaniu. Nasze dyskusje doprowadziły uczniów do wniosku, że mogą samodzielnie stworzyć dla siebie aplikacje wspomagające naukę każdego przedmiotu, począwszy od nauki słówek na zajęciach z języków do innych przedmiotów takich jak biologia, geografia, a nawet przedmiotów zawodowych.

W Scratchu uczniowie projektowali prezentacje interaktywne przedstawiające ich zawody. Nauka programowania postawiła przed uczniami nie lada wyzwanie. Wykonanie projektu wymagało od nich wielu umiejętności. Pracując nad projektem kształcili jednocześnie wiele umiejętności:

-planowanie i organizacja projektu
-zbieranie informacji i materiałów, a przede wszystkim selekcja wiadomości
-praca w grupie i podział ról tworzenie algorytmów
-samodzielne zdobywanie wiedzy.

Podczas zajęć uczniowie korzystali nie tylko z wiedzy nauczyciela, ale również z e-podreczników i "tutoriali" internetowych. Prowadzone zajęcia miały dobry wpływ na somoocenę uczniów. Nawet ci uczniowie, którzy jak dotąd nie wykazywali się dużą wiedzą z zakresu informatyki, chętnie pracowali i poznawali „nowości” informatyczne. Widać było, że takie zajęcia sprawiają im radość i budzą ich zainteresowanie.

Film1

Film2

Film3

Film4

Film5

Film6

Film7

 

Pobierz sprawozdanie z pilotażu dotyczacego innowacji pedagogicznej w programowaniu w roku szkolnym 2016/2017 

Pilotażowe programowanie

 

W roku szkolnym 2016/2017 przystąpiliśmy do pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne i programy autorskie. Wytypowane klasy realizują na swoich zajęciach informatycznych naukę programowania.

Czytaj więcej...