Iwona Walczak

Tajemniczy ogród nocą…..

„Tajemniczy ogród za dnia tętni życiem, które wcale nie zamiera wraz z nastaniem nocy. O czym szumi wiatr w posrebrzonych księżycowym światłem koronach drzew? Co czai się w mroku kwiatowych rabatów? Kto już zasnął a kto dopiero teraz wychodzi ze swojej kryjówki? Pod rozgwieżdżonym niebem, razem z Wami chcemy wyruszyć na spacer po tajemniczym ogrodzie…”

Zapraszamy do udziału w  III Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Tajemniczy ogród - noc” organizowanym przez Młodzieżowy Dom Kultury w Gdyni.

Szczegółowych informacji udzielają nauczycielki języka polskiego – pani Anna Włoch (sala 106) i pani Iwona Walczak (sala 47).

Na Wasze prace czekamy do środy 11 marca.

Anna Włoch, Iwona Walczak

„Ogrody pływające, czyli Szczecin 2050”

Serdecznie zapraszamy do udziału w X edycji miejskiego konkursu twórczości plastycznej i literackiej „Ogrody pływające, czyli Szczecin 2050”.

Szczegółowych informacji udzielają polonistki: pani Anna Włoch (s.106) i pani Iwona Walczak (sala 47).

Na Wasze prace czekamy do 26 lutego!

Anna Włoch

Iwona Walczak

Biblioteka zaprasza do udziału w konkursie!

Zapraszam uczniów do udziału w XIX Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Ilustracje do wierszy Józefa Czechowicza oraz poetów awangardy lubelskiej” organizowanym przez Młodzieżowy Dom Kultury „Pod Akacją” oraz Muzeum Literackie im. Józefa Czechowicza w Lublinie.

Konkurs polega na wykonaniu pracy plastycznej w dowolnej technice ilustrującej wybrany wiersz Józefa Czechowicza lub innego poety awangardy lubelskiej.

Wybór wierszy dostępny jest w szkolnej bibliotece lub u nauczycielek języka polskiego.

                                               Na Wasze prace czekam w czytelni lub w bibliotece  do 7 lutego.

Małgorzata Kowalczyk

Nauczyciel bibliotekarz

Metody aktywne na języku polskim

  • Opublikowano: poniedziałek, 27 styczeń 2020 05:19
  • Iwona Walczak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podążając za słowami Konfucjusza „Co usłyszę, zapomnę,  co zobaczę, zapamiętam,  co sam zrobię, zrozumiem”, nowoczesny nauczyciel rezygnuje z funkcji wykładowcy, stając się organizatorem i koordynatorem samodzielnej pracy uczniów, aktywizując ich do działań twórczych. Mając na uwadze, że zapamiętujemy 10% tego, co czytamy, 20% tego, co słyszymy, 30% tego, co widzimy, 50% tego, co słyszymy i widzimy, 70% tego, co sami mówimy i aż 90% tego, co sami robimy, na lekcjach języka polskiego stosujemy aktywne metody pracy.